A Tickething sztori

2017. augusztus 31. - Progress Bar

Az ország egyik legfiatalosabb, legmenőbb startupja a Tickething, ahol biztonságos módon lehet elektronikus jegyeket adni-venni. A cég életútja már-már túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Múlt év elején Töreky Bence és a  Drukka Startup Studio együttműködéseként indult. Néhány hónap múlva már működött az első prototípus és a GB & Partners kockázatitőke társaságtől befektetést kaptak, majd bekerültek a Telenor Accelerate programjába. Most pedig már 15.000 felhasználón is túl lendületesen növekednek és kezdik meghódítani a régiót is. Most az Index-en olvashattok egy nagyszerű interjút Bencével:

tickething.jpg

http://index.hu/bcs/2017/08/31/telenor-tickething-interju-toreky-bence/

És hogy mi a titka a könnyű indulásnak? Az egyik biztos pont a startup stúdió hozzáállás.

Sikeres startupot építeni ugyanis kemény dió. A hagyományos modell szerint az alapítóknak a legtöbbször túl sok időt kell arra szánniuk, hogy összekapargassák az induláshoz szükséges alapokat. Egy csapatot, akik össze tudnak heggeszteni egy működő prototípust. Némi pénzmagot, ami elég ahhoz, hogy ne kelljen éhen halniuk a Nagy Ötlet oltárán. Ha próbálkoztál már saját startupot építeni, ismered az érzést. A befektetői oldal sem fenékig tejfel. Bizalmat építeni nulláról, türelemmel; egymáshoz csiszolódni kompromisszumokkal. És mindezt miért? Tízből kilenc startup elbukik. A csapat legtöbbször széthullik, az ötletgazdák drága ideje pedig még akkor is ketyeg, amikor a feladat már nem más, mint kimászni a bukás mély gödréből.

Az Idealab nevű Los Angelesi cég 1996-ban kísérletezett ki egy új modellt. Ezt nevezik céggyárnak, vagy startup stúdiónak. A cél egy olyan céggyár létrehozása, amely fenntartható módon állít elő újabbnál újabb startupokat. Egységes definíció ugyan nincs arra, hogy mi a startup stúdió, de jól láthatóak az alkotóelemek:

  1. Végy egy központi csapatot;
  2. Adj alájuk egy központi infrastruktúrát és házon belüli finanszírozási lehetőséget;
  3. Házon belül generáljatok ötleteket, vagy csatlakozzatok egy formálódó csapathoz, kvázi társalapítóként;
  4. Építsetek egymással párhuzamosan több startupot;
  5. Ha valamelyik nem működik, azt kukázzátok, az embereket csoportosítsátok át egy új kezdeményezésre;
  6. Ha valami működik, szervezzétek ki saját cégbe, vonjatok be plusz forrást;
  7. Növekedjetek. Exiteljetek. Ismételjétek meg.

 

A modell nagy ígérete: a stúdió egy hagyományos kockázatitőke befektetőnél több emberi erőforrással járul hozzá a csapathoz, biztosítva, hogy a csapat a termékre és az ügyfélre koncentrálhasson. Így aztán sokkal produktívabb a társaság, jobban hasznosul a tehetség. A startup stúdió befektetői pedig egy stabil, jól kontrollált deal flow forráshoz jutnak.

Ez a módszer tette lehetővé, hogy azt is, hogy a Tickething-ből alig egy év alatt sikersztori kerekedjen.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressbar.blog.hu/api/trackback/id/tr3612794090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.